Tuesday, April 21, 2009

Ego?





for the last few days, aku asyik lepak kat level 2, or to be precised, dengan junior2.
aku tau some of them fikir aku dah lupa diorang n now nak lepak ngan budak2 baru je.
tapi diorang tak faham.. aku dah serik ditinggalkan..
aku dah kehilangan orang dari kecik lagi. skrg masa utk ditinggalkan lg skali.
mmg btul apa org slalu cakap, kena tinggal ni rasa sakit dia lagi sakit dr yang meninggalkan.
orang2 yang aku akan rindu, pejan, malin, segat, madeng, samen, acat and lain2 lagi.
mula2 tu peling ckp dia nak quit pon aku dah agak sedih. although aku tak rapat sgt ngan dia, tp ada gak ar masa2 yg bila kitorang lepak skali, kitorang mcm rapat gile.
rupanya dia tipu, masa dia dtg sini, aku terus lari peluk dia kot.
hahahaha.. poyo.. aku tak dpt byangkan nnt masa madeng segat malin pejan nak bla..
sure aku terlepas titisan air mata..
macam mane pon, life must go on with or without them.
ok la, aku nak berkongsi skit sbnrnya. time aku lepak ngan junior2 kat level dua,
ada la makhluk2 tak berakal ni masuk bilik tu.
aku tunjuk work aku kat junior2 and they were asking me a lot of questions bila tengok gambar tu.. n they soon found out aku ada darah pahang skit. so they started asking me how am i connected to the sultan n all. suddenly, these two manusia tak berakal ni start ejek2 aku.. mcm sial je, yg sorang ni lagi hebat, "ayahanda" semalaysia agaknye, dgn slumbernya beliau berkata "oh aku kenal atuk kau, atuk kau la yang gila judi kat genting dulu tu kan" aku bengang siot but all i can do is remain silent. kalau betul pon, ape masalah kau? muka mcm keparat, mmg sial la. i just dont get these people. tak kacau idup mereka, mereka pulak kacau idup aku. ok back to the story, the minute they left. aku apa lagi, terus luahkan tak puas ati ar kat junior2 n they agreed. u should not touch about family.
lagi satu cerita, im not in talking terms with someone who is very important to me. slalu aku akan rasa bersalah, but this time, aku tak tau la whether its ego or what, but entah la. things just dun go that well between us. aku slalu sakit ati n terasa dengan dia, n dia pon mcm slalu annoyed dgn aku. takpe lah, as long as dia happy, aku malas nak kacau. but aku still amik berat pasal dia because to me, dia macam manusia paling rapat pernah aku ada, so im just not used to this kind of situation kot. but i think, its time. masa utk aku bagi dia pilihan utk idup dia sendiri. masing2 dah besar, aku kena ingat, there wont be times for me to rapat2 with people. because one day, they will actually leave jugak. to pejan, malin, segat, madeng..
aku akan slalu ingat kat korang.. thank u for being my wonderful juniors that can never be replaced. korang mean so much to me.. take care n i'll pray for each one of you.. dengan segenap perasaan yang sayu, aku berundur diri dgn tangisan air mata dan kata2 selamat tinggal..
"Ya Allah, kau permudahkan la idup adik2 aku menerusi perjalanan idup ini dan kau rahmati kan lah hidup mereka dengan cahaya kebenaran dan berilah petujuk kepada mereka. murahkan la rezeki dan panjangkan lah umur mereka. Amiiiiinnn.."

2 comments:

DicKiE aDaMs said...

omaigod kuti.. for once.. i've managed to keep myself from missing nadim.. but.. reading ur entry..

makes me sad!!!!!

rindu kat level n my adik2 (aq pun ade adik2 gak ok?) hahahah

rysoul said...

Kenapa writing aku dulu poyo? Lol shit i hate it