Wednesday, December 30, 2009

hello again

lama gila tak tulis blog.. kadang2 terasa diri ini hanyut dibawa arus yg entah kemana..
there r times when i wish i could turn back time to undo all my mistakes, and jadi seorang yg betul2 baik. atau mungkin juga lebih dekat kepadaNya.
Zaman sekarang, semua orang kejarkan wang ringgit, semua berkejaran status, dan semua berkejaran ilmu dunia. boleh kira dengan jari berapa orang sangat yang kejarkan dunia akhirat, termasuklah diri saya yang lemah ni.
Saya terlalu mengejarkan kemewahan yang sampai ke hari ini saya tak dapat. Saya ingin dikelilingi kumpulan2 elite tapi saya lupa dimataNya, kami semua sama. Tiada beza sama ada miskin atau kaya, cantik atau buruk, in the end, semuanya akan dihakimi di akhirat kelak.
Siapa yg perlu dipersalahkan? Ibu bapa yang kurang memberi didikan agama atau diri sendiri yg tak tahu diri? Dalam hal2 begini, sebenarnya tak patut nak salahkan sesiapa. Kita patut tahu diri sendiri dan tindakan menuding jari tu adalah sangat tidak baik.
tapi apakan daya, sebagai manusia biasa, saya mengaku saya sering menuding jari dan tidak nampak kesalahan sendiri.
ok lah, jom masuk ke topic lain.. kadang2 bila tengok gambar2 dulu2, rindunya nak kembali ke zaman dulu. tak kira la zaman sekolah rendah mahupun menengah, zaman sebelum masuk Uitm, zaman dah masuk UiTM tapi dengan batch sendiri, sampai la zaman baru2 ni yg telah menyedarkan saya yang saya telah jauh ketinggalan.
Saya tak pernah menyesal dengan apa yg terjadi, sebaliknya saya bersyukur because everything happens for a reason. i may have been bad in studies, but i get to know all the wonderful people all around the country. junior2 yang sangat hormatkan saya walaupun ada setengahnya yg tidak tahu apa perkataan hormat dalam hidup mereka. tapi tak boleh nak salahkan juga kerana mungkin mereka dibesarkan dengan cara begitu.
saya selalu pegang kata2 PAK LIN, "kutiey, tak semua orang yg kita suka, suka kita, and tak semua orang yang kita tak suka, tak suka kita"
dan setiap kali itu lah, bila saya nak mengutuk orang je, saya berfikir sejenak. ada lah jugak kadang2 saya terlepas, biasa la, mulut dah gatal kan?
hhahahhahahahahha... apa lagi bila berada dengan kawan2 yg betul2 satu kepala dengan saya.
ada je nak mengumpat itu lah ini lah.
Oh sebelum terlupa, setelah 8 tahun tak naik flight, baru2 ni saya ke medan bersama keluarga..
well, i had fun but towards the end tu, ade benda yg saya tak suka apabila berlaku..
kakak2 bergaduh dan membuatkan saya caught in the middle. yg sorang tu, rude n provoke, yang sorang tu pulak, calling names (bad name).. dua2 bagi saya salah. dua2 ego plak tu.
entah la, yang saya tak faham, kalau dengan boyfriend, biar la ape pun yg jadi, cepat je cakap sorry, dengan adik beradik yg talian darah takkan terputus ni?? entah lah, saya tak mampu nak cakap apa2 sbb saya ni adik..
anyway, lega skit dapat meluahkan sikit ape yg saya rasa dihati..
ada byk lagi, tapi arini sakit gigi n tak berdaya nak buat apa2..
till then -R.F.Prince

4 comments:

Unknown said...

wah dah insaf ka?hahaha gud for u!!!
org gumpat kete coz diorg jelez kat kite,hahaha bitch!love u!!!jumpe kat shah alam nanti wei!

me enemy said...

oi mane shoutmix ko?????

carpe diem said...

tersentuh hatiku...hehe

オテモヤン said...
This comment has been removed by a blog administrator.